پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

موزه تئاتر به زودی راه‎اندازی می‌شود

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی از راهاندازی موزه تئاتر به زودی خبر داد.

به گزارش آیفیلم، مهدی شفیعی درباره زمان راه‌اندازی موزه تئاتر ایران، تأکید کرد: با خرید ساختمان مورد نیاز برای موزه، به زودی موزه تئاتر ایران راه‌اندازی می‌شود.

شفیعی درباره محل ساختمان موزه تئاتر نیز توضیح داد: ساختمان این موزه در محیط فرهنگی تئاتر، بین تئاتر شهر و تالار وحدت است؛ در این محدوده ساختمانی دیده شده و بزودی خریداری می شود.

وی درباره کاربری موزه تئاتر نیز گفت: موزه تئاتر به نوعی محل جمع آوری هر آن چیزی است که به تاریخ نمایش کشور مربوط می‌شود و آنچه داشته‌های تئاتر ما هست، در موزه تئاتر آرشیو خواهد شد. موزه تئاتر می تواند برای کسی که بخواهد از پیشینه تئاتر و هنرهای نمایشی کشور و از شرایط کنونی آن باخبر شود، آگاهی‌افزا باشد.

شفیعی افزود: پیش از این محلی برای آرشیو منسجم داشته‌های تاریخ تئاتر کشور وجود نداشت، اما با تأسیس موزه تئاتر آرشیو منسجمی برای هنرهای نمایشی کشور پدید می‌آید که هنرمندان و متولیان تئاتر می توانند داشته‌های خود را به موزه تئاتر بدهند تا آرشیو شود.

شفیعی درباره نحوه مدیریت موزه تئاتر ایران، اظهار کرد: موزه همچون شاکله مؤسسات فرهنگی و هنری دارای هیأت مؤسس و هیأت امنا خواهد بود که هیأت امنا از دل خانواده تئاتر انتخاب می‌شوند.

ص گ / ح ی

این مطلب را به اشتراک بگذارید